Na ontvangst van de aanmeldformulieren en de verwijzing van de huisarts, wordt contact met jou opgenomen voor een telefonisch aanmeldgesprek. In dit gesprek wordt de reden van aanmelding verder verhelderd om zo samen te bepalen of In Verbinding de juiste plek is voor jouw hulpvraag. We streven ernaar dit telefoongesprek binnen drie tot vijf werkdagen te laten plaatsvinden. Als we overeenkomen dat In Verbinding de gevraagde hulp kan bieden, kom je op de wachtlijst te staan. Uiteraard proberen we de wachtlijst zo kort mogelijk te houden. Wanneer jij/ jouw kind aan de beurt is voor een intakegesprek, ontvangen jullie hiervoor een uitnodiging.
Mocht tijdens het aanmeldgesprek duidelijk worden dat de hulpvraag niet door In Verbinding beantwoord kan worden, dan wordt meegedacht in welke plek beter passend is. Dit wordt ook gecommuniceerd aan de huisarts, als daar door jullie toestemming voor gegeven wordt.
Nothing changes if nothing changes
unknown
Upon receiving the registration forms and the referral from the GP, we will contact you by phone for a short screening. In this phone call, we will clarify the reason for your request in order to determine together whether In Verbinding is the right place to address your needs. We aim to have this screening within three to five working days. If we agree that In Verbinding can provide the required help, you will be placed on the waiting list. Of course, we try to keep the waiting list as short as possible. When it is your turn for an intake appointment, you will receive an invitation.
If, during the intake conversation, it becomes clear that In Verbinding cannot meet your needs, we will discuss where you might get the needed help. This will also be communicated to the GP, provided that you give your consent.